Ποιοι είναι οι παράγοντες κατάταξης του SEO εντός της σελίδας;

Οι παρακάτω παράγοντες κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης έχουν να κάνουν με τη σελίδα - εξ ου και ο όρος SEO on-page.

 

1. Σχετικό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Ο σημαντικότερος παράγοντας κατάταξης στη Google είναι η ποιότητα του περιεχομένου σας. Αυτό συσχετίζεται με τη συνεπή δημοσίευση περιεχομένου υψηλής ποιότητας, την εμπλοκή των χρηστών και την εξειδίκευση σε εξειδικευμένη θέση στο παραπάνω διάγραμμα. Τι είναι λοιπόν αυτό που καθιστά το σχετικό, ποιοτικό περιεχόμενο;

 

2. Τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών

Αφού γνωρίζετε για ποιες λέξεις-κλειδιά θέλετε να καταταγείτε, είναι σημαντικό να τις εισάγετε σε συγκεκριμένα σημεία της σελίδας σας. Αυτό περιλαμβάνει:


  • Ετικέτα τίτλου: ή αλλιώς meta title- ο τίτλος που εμφανίζεται στο SERP
  • Τίτλος H1: ο τίτλος που εμφανίζεται στη σελίδα
  • Επικεφαλίδες H2: στοχεύστε σε τουλάχιστον δύο
  • URL: URL: κρατήστε επίσης τη διεύθυνση URL σύντομη και καθαρή.
  • Φυσικά στο σώμα: και επίσης στις πρώτες 100 λέξεις


3. Βελτιστοποίηση εικόνων

Αυτό είναι σημαντικό - όχι μόνο λόγω της αναζήτησης εικόνων της Google, αλλά και επειδή τα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης γίνονται όλο και πιο οπτικά - ειδικά στα κινητά. Δείτε πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες σας για SEO:

Ορίστε κείμενο alt: Αυτό είναι το εναλλακτικό κείμενο μιας εικόνας και ο μόνος τρόπος με τον οποίο η Google μπορεί να τις "δει". Να είναι σύντομο αλλά περιγραφικό και να περιλαμβάνει τη λέξη-κλειδί. Αυτό καθιστά επίσης τον ιστότοπό σας προσβάσιμο σε αναγνώστες με προβλήματα όρασης που βασίζονται σε προγράμματα ανάγνωσης οθόνης για να περιηγηθούν στο διαδίκτυο, και θα εμφανιστεί αν η εικόνα δεν φορτώνει.


4. Εμπειρία σε εξειδικευμένη θέση

Δεν είναι μόνο η ποιότητα του περιεχομένου σας που υποδηλώνει εξειδίκευση στη θέση σας, αλλά και η ποσότητα αυτού του ποιοτικού περιεχομένου. Για παράδειγμα, η WordStream δημοσιεύει εδώ και πολύ καιρό υψηλής ποιότητας περιεχόμενο σχετικά με τη ΔΕΗ, οπότε η Google μας έχει θεωρήσει ως αξιόπιστη πηγή σε αυτή τη θέση. Αλλά αν δημοσιεύαμε μια σούπερ υψηλής ποιότητας δημοσίευση για, ας πούμε, την αυτοματοποίηση ρομποτικών διαδικασιών, οι πιθανότητες κατάταξής μας για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί είναι ελάχιστες.


Τεχνικοί παράγοντες κατάταξης της Google

Δεδομένου ότι περιλαμβάνει γνώσεις σχετικά με τη δομή του ιστότοπου και τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, το τεχνικό SEO είναι συνήθως μια κοινή προσπάθεια μεταξύ των ομάδων μάρκετινγκ και ανάπτυξης. Αλλά παρόλο που αυτό μπορεί να φαίνεται περίπλοκο, από τη στιγμή που ο ιστότοπός σας είναι σε καλή κατάσταση λειτουργίας, δεν απαιτούνται πολλές συνεχείς εργασίες συντήρησης όσον αφορά το SEO.


Ακολουθούν οι τεχνικές στρατηγικές για τη βελτίωση της κατάταξής σας:


5. Ταχύτητα σελίδας

Οι χρήστες αναμένουν μια ανώδυνη εμπειρία περιήγησης, γι' αυτό και η ταχύτητα της σελίδας αποτελεί σημαντικό παράγοντα κατάταξης. Εάν οι σελίδες σας αργούν πολύ να φορτώσουν, το ποσοστό αναπήδησης θα αυξηθεί και η κατάταξή σας θα μειωθεί. Μπορείτε να ελέγξετε τη δική σας με το GTmetrix ή το Google PageSpeed Insights.


6. Φιλικότητα προς τα κινητά

Πίσω στο 2019, η Google μας είπε ότι θα χρησιμοποιήσει την ευρετηρίαση πρώτα για κινητά σε όλους τους νέους ιστότοπους. Αυτό σημαίνει ότι κάνει την αξιολόγηση της κατάταξής της με βάση την έκδοση ενός ιστότοπου για κινητά και όχι για desktop. Στη συνέχεια, το 2020 μας είπε ότι σχεδιάζει να ισχύει αυτό για όλες τις τοποθεσίες και από το 2021, όλες οι τοποθεσίες υπόκεινται πλέον στην ευρετηρίαση πρώτα για κινητά.


7. Core Web Vitals

Ενώ οι τάσεις SEO αυξάνονται και μειώνονται, οι παράγοντες κατάταξης δεν αλλάζουν συχνά. Αλλά το 2021, η Google εισήγαγε έναν νέο παράγοντα κατάταξης - τα Core Web Vitals - ως μέρος της ενημέρωσης για την εμπειρία σελίδας. Τα Core Web Vitals ποσοτικοποιούν την εμπειρία ενός ατόμου στη σελίδα σας, η οποία υπαγορεύει αν και πώς θα ασχοληθεί με αυτήν. Περιλαμβάνουν:

  • LCP (Largest Contentful Paint): πόσος χρόνος χρειάζεται για να φορτώσουν τα ορατά στοιχεία μιας σελίδας.
  • FID (First Input Delay): Πόσο χρόνο χρειάζεται η σελίδα σας για να καταγράψει το πρώτο κλικ ή πάτημα στη σελίδα.
  • CLS (Cumulative Layout Shift): αν υπάρχουν απροσδόκητες κινήσεις ή αναδυόμενα παράθυρα που προκαλούν αναστάτωση.

8. Αρχιτεκτονική ιστοτόπου

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν με την ανίχνευση και την ευρετηρίαση διαφόρων κομματιών περιεχομένου στον ιστότοπό σας. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι αναφέρονται σε κάθε υπερσύνδεσμο που παραπέμπει σε άλλη σελίδα του ίδιου ιστότοπου. Όσο πιο οργανωμένη και σφιχτοδεμένη είναι η δομή των εσωτερικών συνδέσμων σας, τόσο περισσότερα σημεία πρόσβασης δημιουργείτε σε οποιαδήποτε σελίδα και τόσο πιο εύκολο είναι για τις μηχανές αναζήτησης (και τους χρήστες) να βρουν αυτό που ψάχνουν.